joi, 2 aprilie 2015

O cascadă, două, trei - sau cum mi-a surâs norocul de trei ori

          Nu mi-am imaginat vreodată că voi ajunge să văd cu ochii mei locuri despre care doar citisem sau văzusem documentare sau că voi pune piciorul pe cinci continente. Nu m-am gândit vreodată că voi face aşa o mare pasiune pentru călătorii, dar uite că "microbul" m-a prins şi nu-mi dă pace, nu mă liniştesc până nu îmi fac un nou plan (sau chiar mai multe), chiar dacă poate trece (prea) mult timp până ajung să se materializeze.  Dar nu e suficient să îţi placă să călătoreşti, mai trebuie să ai şi un dram de noroc, aşa cum am avut eu când am ajuns în interes de serviciu în nişte locuri pe care poate altfel nu aş fi avut ocazia să le văd. Îi sunt recunoscătoare sorţii şi aştept cuminţică şi alte surprize de acest gen. Dar să vă povestesc.

            În 2007 am fost în State, într-un info-trip organizat de Delta Airlines şi Biroul de Turism al Statului New York. Delta începuse operarea zborului direct Bucureşti-New York iar cei de la biroul de turism doreau promovarea şi altor atracţii pe lângă The Big Apple. Şi uite aşa au pus la cale o excursie de 5 zile în care urmau să ne prezinte Albany, capitala statului, Regiunea Finger Lakes, o mică frântură din New York şi Cascada Niagara. Am avut norocul să fiu eu cea care pleacă în info-trip şi nu cred că trebuie să vă mai spun cât eram de nerăbdătoare, avea să fie primul meu zbor long-haul şi în plus la business class. Pe lângă jumătatea de zi petrecută în New York, cea mai faină experienţă a fost Cascada Niagara. Cu toţii aşteptam cu nerăbdare să ajungem şi să vedem minunea. Fotografiile nu sunt cele mai grozave pentru că aparatul foto digital era proaspăt cumpărat iar eu eram un pic antitalent la tehnică (nu că acum aş fi vreo expertă dar totuşi am evoluat un pic). În plus îmi era frică sa nu îl stric din cauza umezelii şi a stropilor de apă care ne înconjurau. Nu vreau să vă încarc cu date despre cascadă, le găsiţi uşor pe net, cert este că locul este unul impresionant şi foarte bine organizat. Am făcut un tur pe jos până aproape de cascadă îmbrăcați in pelerinele primite la intrare și care s-au dovedit a fi foarte folositoare, apoi un tur cu barca ce ne-a dus până foarte aproape de cascadă pentru nelipsitul duş. 


















      În 2009, aveam să pun piciorul pe pământ african şi nu oriunde ci tocmai în Zambia, la Cascada Victoria. A fost o experiență incredibilă despre care am mai povestit aici, am avut parte de safari, de dansuri tradiționale, de adrenalină și de o croazieră la apus de soare pe Zambezi. Şi aici am fost impresionată de frumuseţea cascadelor, de natură, de fluviul Zambezi cel plin de crocodili a cărui curgere lină chiar înainte de cascadă nu prevesteşte nimic din căderea fantastică ce urmează. Acolo, pe malul Zambezi-ului nu mai ştiam la ce să fiu atentă: la zebrele care păşteau liniştite, la maimuţele obraznice care veneau să fure mâncare sau la vuietul cascadei. Cele mai frumoase imagini sunt evident cele surprinse din elicopter şi nu ştiu zău dacă voi putea uita vreodată imaginea Cascadei Victoria văzută de sus. 















        2010, un nou continent, o nouă cascadă. De data aceasta, Cascada Iguazu, aflată între Brazilia şi Argentina. Parcă nu îmi venea să cred că sunt acolo. Aici sunt 275 de căderi de apă, mai mari sau mai mici, unele atingănd 80 de metri înălțime. Am văzut ambele părţi ale cascadei, pe cea argentiniană păşind pe poteci şi podeţe deasupra apelor până la Garganta del Diablo (Gâtlejul Diavolului), cea mai impresionantă dintre toate și locul unde te poţi apropia cel mai mult de cascadă şi cea braziliană de unde se văd cel mai bine căderile de apă. Pe ambele părți sunt parcuri naturale, natura și priveliştile sunt superbe, iar excursia cu barca de viteză și un nou zbor cu elicopterul deasupra cascadei m-au facut şi mai fericită.
 















 
           Nu mi-am imaginat vreodată că voi ajunge să văd trei dintre cele mai faimoase cascade din lume dar iată că viaţa e plină de surprize iar eu mă pot declara o norocoasă.

Niciun comentariu: